Život na sjeveru…(16.11.2011)

Živ sam ljudi, živ sam, možete odahnuti. Dogodile su se neke neočekivane stvari koji su me nagnale na razmišljanje. Možda zbog toga nisam pisao. Napisao bih o čemu se radi, ali ne smijem. 😕 🙂

Kaj ima novog?

Ima puno toga, ali malo onog što može vama pomoći. Prvo, kupil sam neki dan tzv. humidifier .

Jer sam izgubio možda 2l krvi. Dobro, ajde ne 2l, ali mislim da bi se skupilo pola litre. Zašto? Zbog suhog zraka.
Vani proteklih dana i nije bilo toliko suho koliko u kući. Ovdje u kućama ne koriste radijatore za grijanje prostorija, nego imate male otvore u zidovima i na podu kroz koji puše topli zrak i zagrijava prostoriju. Koliko je to dobro ili loše, nemam pojma niti me zanima, bitno je da je toplo. 🙂 Što se tiče krvi, nije to bilo nimalo ugodno. Počelo je sa jednom nosnicom, da bi se nakon par minuta pridružila i druga. Brzo maramicu na nos i rekoh prestat će. Prolazi 3min, prolazi 5min, prolazi 10min niš krv i dalje bezbrižno teče. Rekoh super, samo mi je to trebalo. Kontam si u glavi kog da zovem, šta da radim. Odem na internet i tražim po googlu, niš pametno osim onog što i sam znam. Prošlo je već 15min, vidim da je vrag odnio šalu i zovem 911. Lijepo se predstavim i kažem da trebam samo savjet u vezi krvarenja iz nosa, a ona mene pita za adresu i da šalje hitnu. Rekoh wtf. trebam samo savjet, a ne hitnu. Ne, ne, gospodine, hitna je na putu, dišite duboko, otključajte vrata i uplalite vanjsko svjetlo. Nemreš ti njoj objasnit da trebam samo savjet. Nakon par minuta se i pojavila hitna. “Večer, vi ste taj i taj, odite s nama do vozila.”. Ja u majici kratkih rukava i bos, vani snijeg pada i minus 10, a oni meni da idem s njima do njihovog kombija. Rekoh dečki, zajebite, ne idem ja nigdje. Odite unutra i recite mi kaj trebam napravit da zaustavim krvarenje. Da li su mi neki svoj ručnik i maramice, neki led na vrat i to je to. Ostatak vremena su me pitali za podatke i život ovdje.

Nekako zazirem od svih tih kanadskih službenika, jer čim ih ugledam vidim ono nevidljivo $$$ iznad njihovih glava. Znam da nema veze s njima, ali ima s onima koji ih šalju. Naravno, opet se pitam koliko će mi ove dvije maramice, ručnik i led naplatiti.
Dečki su stvarno bili super susretljivi, te je krvarenje prestalo nakon možda 10-15min. U međuvremenu su me htjeli i strpat u njihovo vozilo i odvest u bolnicu. Mislim si opet u glavi, da taman mi samo to treba. Ovdje sam došel raditi i zaradit brdo love, a ne ležat po bolnicama. 🙂 . Ostavili su me doma i rekli da ako i dalje budem krvario da ih nazovem pa će me odvesti do bolnice. Oni su mi i savjetovali da kupim ovlaživač zraka, jer je vjerojatno zbog toga. Nisu mi naplatili ništa, ali nekako ne sumnjam da će mi doći doma neka uplatnica ili tako nešto. Kako sam davno napisao ovdje naplaćuju i zrak, a kamoli da neće dolazak hitne pomoći, dvije maramice, vrećicu leda i jedan ručnik, jel znate vi kaj je to i koliki je to trošak, uh. 😆

Nisam ih zaboravio pitat koliko bi me koštao “prijevoz do bolnice” u slučaju da me oni moraju “odbaciti” do iste, nešto sitno, samo 300-400$. 300-400$ za par kilometara.
Krv je zbilja prestala nakon njihovog odlaska, ali tijekom noći je opet par puta potekla, te taman kad sam trebao na posao. Zvao sam ovog svog managera i rekao, “gledaj nemrem doći jer krvarim”. Mislio sam da će pitati pa kako, što ovo ili ono. Samo je odgovorio, “a krvariš, to je zbog suhog zraka, kupi si humidifier”, pitao sam za savjet da kaj da radim, da odem do bolnice ili normalnog liječnika. Savjetovao mi je da odem u walk-in kliniku, što je to, kako izgleda i funkcionira nemam pojma. Jer sam pogledom na google maps zaključio da mi je bliže da odem kupiti ovlaživač zraka nego tri dana jahati do walk in klinike. Da, jebeni Edmonton, javni prijevoz, a i raspored tih walk in klinika, nema niš u blizini mene :).
Uglavnom, živ sam i zdrav dok ovo pišem, metar ili dva dalje ponosno radi najjeftiniji ovlaživač zraka koji sam našao u Home Depot-u, koštao me 50$, da teško sam ih prebolio, al jbg što je tu je.

Nemojte misliti da je to sve kaj se izdogađalo i novo. Da se pohvalim, kupil sam i lonac za kavu tzv. džezvu hehe, dao sam čak 5$, ponosan sam na sebe 😀 . Ne moram više kuhati vodu u loncu od 10 litara 😆 (šalim se, imao je kapacitet malo više od litre). Evo da vidite i vizualno o čemu se tu radi 😆

Također sam i prestao izlaziti. Ne radi toga jer sam došao pameti, jer nisam 😀 . Naime, već sam pisao da je odlazak/dolazak u Kanadu jedno prekrasno(kako kome 😆 ) životno iskustvo. Jeste se kad pitali kad ćete imati priliku u životu da idete u noćni izlazak sa biciklom po temperaturi -15? Vjerojatno niste. Nisam ni ja, ali zato sam doživio, bilo je jednom rječju “prekrasno” 😀
Da ne bi pomislili da sam u ovom kratkom vremenskom razdoblju između članaka imao samo jedno neprocjenjivo iskustvo, evo i drugog. Jeste se kad pitali kako je voziti bicikl po temp. -10, snježoj mećavi i pokrivaču od nekih 15-20cm? 😀
Vjerojatno niste. Nisam ni ja, ali zato sam doživio, bilo je jednom rječju “prekrasno” 😀
Doživio sam i to da su mi se brkovi smrzli dok sam došao do doma 😀 . Isto onako kao i Leonardu Di Capriju u Titanicu, kad pluta po Atlantiku, eto malo i filmskih scena u Edmontonu. 🙂

Ajmo malo na ozbiljnije stvari i teme. Moram priznat da mi se Edmonton prvi put u ovih 6mj sviđa. Iako je tek 11mj, ovdje je već počelo božično ludilo. Ljudi stavljaju lampice po kući, na radiju cijeli dan i noć sviraju božićne pjesme, izlozi se polako ukrašavaju, negdje su postavljeni borovi, a ljudi već organiziraju i božićne partije. Luda nacija, ha, samo da je nešto slavit, nedavno je bio Haloween, to je bilo opće ludilo, mjesec i pol do Božića, a oni već svi u Božiću. Da bar znaju koja je stvarna poanta Božića.
Edmonton ovih dana djeluje vrlo bajkovito i filmski. Prvo što mi na pamet pada je film Sam u kući, gledali ste to vjerojatno. Naravno ne bi bilo tak lijepo da nije pao snijeg, možda ga neki ne vole, ja nemam niš protiv, možda čak i naprotiv (jer ga u ZG nikad nismo imali u normalnim količinama). Meni je zima jedno od najljepših godišnih doba, pogotovo predbožićni ugođaj i atmosfera. Sad mi je žao odlazim u vrijeme Božića, a valjda će pasti i u Zagrebu koji centimetar.
Vjerojatno će neki reći, “čekaj da doživiš pravu zimu”. Da ih preduhitrim, nisam proputovao pola svijeta i svjesno odabrao Edmonton da bi se bojao zime kakva god da bila, preživil sam svašta, pa ću preživjet i kanadsku zimu 😉 . Mislim da sam do sad ovdje doživio minimalno -17. Hladno je, ali baš kao što su drugi rekli i pričali, -17 ovdje i -17 u Zagrebu nije isto, vjerujte mi 😉 . Ovdje je zrak jako suh, osjećaj hladnoće je puno manji. Naravno, ima dana kada je vjetrovito, a tad i da imate neznam kakvu odjeću, ne bu vas spasila. Većinom je nevjetrovito i sunčano, tu i tam padne snijeg.

Ovo su slike od prije tjedan dana kad je palo tek par cm snijega, sad ga ima malo više i baš večeras se sprema “snowstorm” :)…

25 thoughts on “Život na sjeveru…(16.11.2011)

  1. uf, dobro pa si na kraju skontao sto ti treba da se rjesis krvarenja…e a gdje si kupio dzezvu? ja je nisam nigdje nasao, isto kuhamo kavu u loncu…i jao, da najavili su snjezinu, sada idem spavati i nadam se da cemo ujutro moci otvoriti vrata

  2. Pitanje,prekjucer sam predao aplikacije preko BHV,dali postoji opcija da ih povucem i posaljem direktno za Ambasadu,ili ako su vec otisli neka idu sada do kraja,sta mislite,

  3. eksplorer, kaj nisi mene pital u vezi krvarenja? ja bi ti pomogel – rekel bi ti da si nabavis humidifier :-P….
    salu na stranu, kaj u kuci nemate centralni humidifier, koji je zakopcan na pec?! mozda je tam, al nije ukljucen? ja sam imal slicne probleme u stanu koji je imal klasicne radijatore, a humidifier sam drzal u spavacoj sobi. u kuci imam centralni i nikad vise takvih problema.
    a za ambulantni racun ne brini, sigurno bu stigel 😉

  4. Kako taj topli zrak…Šta ima neka centralna toplana koja proizvodi topli suhi zrak koji onda šalju po kućama u četvrti…? A topla voda dali po istom principu se šalje ili imate bojlere svaka kuća…? Zanimljivo:)

  5. Kod nas u HR je zrak toliko vlažan i pun klica kome bi ovo palo napamet….Suhi zrak pogoduje i požarima tako da je lakše izazvat požar u kući i lakše će se nešto zapalit

      • I do ljudi i do zraka…
        Ako je zrak suh da ti nos krvari onda moraš pazit jer i mala iskra može zapalit npr. tepih, zavjesu,… Kod vlažnog zraka se puno teže zapale stvari. To mi koji ložimo drva znamo. Kad je jugo i visoka vlaga nemožeš zapalit vatru nikako, a kad je bura i suh hladan zrak bez problema peć plane.

  6. ja cu se ranit :-P….

    vatrogasci u kanadi ne idu samo gasit pozare, nego interveniraju pri saobracajkama i hitnim medicinskim slucajevima. Imaju isti trening ko i bolnicari u ambulantnim vozilima. Njihove stanice su puno bolje rasprostranjene po gradu nego bolnice, zato i brze mogu intervenirati.

    ovaj nacin grijanja (zrak-zrak) je efikasniji, jer samo jednom izmjenjujes toplinu, a ne grijes vodu plamenom koja onda opet grije zrak. nadalje, istim kanalima puse i hladni zrak kad ljeti hladis cijelu kucu centralnim klimicem.
    Moji starci su imali centralno grijanje u cijeloj kuci, al mi nikad “hladnoj” kanadi u kuci nije bilo hladno ko u ZGB kuci 😉

    Pozari u kucama ovdje se najcesce dogadjaju zbog neispravnih el. instalacija, a konstrukcija kuca je drvena, a ne cigla/beton. Voltaza je duplo manja, znaci struja je duplo veca. Ak nemas dobar spoj, ili pretanku zicu, evo ti izvora topline koji zapali drvo. Nema veze sa suhim zrakom

    • …postoje 3 vrste izmjene topline konvekcija, kondukcija i zračenje…istina je da je grijanje toplim zrakom (konvekcija) efikasno i brzo ugrije ali isto tako brzo zahladi…sj.amerika više koristi grijanje zrakom, ali je puno zdravije grijanje vodom-radijator i pod (konvekcija +ili zračenje). Što se tiče suhog zraka i drva, ima veze utoliko što suhi zrak povlači vlagu iz svega pa samim i time iz drveta…..eto male škole termodinamike 🙂

  7. E a da je zrak vlažan nebi se drvo tako lako zapalilo…Pod vlažnim zrakom nemožeš nikako zapalit drvo…jer se drvo natopi vlagom i kad pališ drvo čak i otvorenim plamenom samo pocrni površinski nikako da plane. A kod suhog zraka plane odmah..
    Možda je sistem efikasniji ali ne vjerujem jer topli suhi zrak moraju nekako proizvest (zagrijat i odvlažit) i poslat ga preko cijevovoda u stambene prostorije… a kako su ameri poznati po efikasnosti u korištenju energije ne vjerujem.

    • Pero, svaka tebi cast, al nemas pojma o cemu govoris. Relativna vlaga u zraku i vlazno/mokro drvo nemaju veze jedno z drugim. Ak bus ikad dosel u Kanadu, provjeri kak se kuce grade i zakaj je suhi zrak u kuci.
      Kaj se tice efikasnosti, zrak-zrak izmjenjivac puno brze zagrije cijelu kucu, nego klasicno grijanje na radijatore z vodom, a napisal sam da se istim sistem kuca i hladi, jer vecina ih ima centralni klimavac…
      Starci od zene klasicnim plinskim grijanjem (instalirano pred 3g) griju stan od 90 kvadrata, ja grijem cijelu kucu od 200 kvadrata (sa 4 nivoa, tzv. sidesplit) i potrosnja plina (po zapremini) mi je ista ili manja, s tom razlikom kaj kod nas temp. budu nize nego u zgb. Ljeti klimatiziram cijelu kucu, a ne ko oni dvije sobe koje svaka imaju svoj klimic.

Leave a comment