Život na sjeveru…10.11.2013

Prošli tjedan pao je i prvi snijeg ove…jeseni/zime valjda. Nemrem reći godine jer me u ožujku zamela sniježna oluja. Zanimljivo da mi je baš u toj sniježnoj oluji auto crknuo. Palo je toliko snijega da su i moji pohlepni poslodavci odlučili vratiti sve ekipe s ceste i zatvoriti shop. Svi su otišli doma, a ostali ja i shop foreman Bryan. Ostalo nam je samo uparkirat kombije unutra i jedan cube van(mali kamiončić). Počnem ja sa tim cube vanom, snijeg sipa, sve se ledi(bilo je -15), ja jedva razaznajem u lijevom retrovizoru što je stvarnost, lagano idem u rikverc i odjednom BUM! Kad ono Danči s desne strane kamiončićem razbio “komadić” kombija koji je bio parkiran.
Kako se čulo očekivao sam da sam bar pola kombija odvalio. Nakon početnog šoka i učlanjenja u klub(reckless vozača moje firme) :D, izađem van i vidim da sam razbio samo neki komad plastike između zadnjeg svjetla i bumpera. Mogao sam odahnuti, malo. Rekao sam odmah da je moja krivica i da bum platio.  Nisam htio kriviti snijeg ni uvjete, jer sam realno trebao baciti oko na desni retrovizor, U tom slučaju bi vidio kombi s desne strane i ne bi se dogodilo to što se dogodilo. Ali jbg, shit happens 😀

Par dana kasnije, ovi moji konji našli taj dio i kao koštat će 200$, ja popizdio. Mogao sam proći i gore, ali da vidite taj komad plastike, ne bi ni vi baš mirno primili tih 200$. Na otpadu sam uvjeren se nađe za 20tak dolara. Računica je na kraju bila da trebaju bojati u bijelo(!?) pa to kao košta. Reko, jebem vam m….r dajte mi vodene boje i ja ću obojati. Komad plastike i boja(BIJELA!!!) 200$.
No, kako god, platio sam to, bez obzira koliko sam im love zaradio, nisu mi htjeli oprostiti tih 200$. Onda znate o kakvoj se cheap gamadi radi.
Taj dan kad sam udario kombi, išao sam nakon toga sjest u auto i pravac doma. Auto se u međuvremenu zgasio(ostavio sam ga da se grije) i okrećem ključ i niš. Čuje se samo onaj zvuk kad se pali, ali neće upaliti. Rekoh, jel ima još koji k. da se dogodi. Zovem Slavena frenda/kolegu koji radi sa mnom da dođe pogledat, jer se kuži puno bolje u aute nego ja. Kaže on, evo ga taman na parkingu kod sebe doma, dođe za 10-15min, živi jako blizu… I tak ja čekam naslonjen na prozor od shopa, 10min, pa 15, prođe 20, 25 i nakon pol sata reko ajde da ga nazovem da vidim jel blizu 😀
I kaj mislite :)? Čovjek kupio od firme prije koji tjedan Chevy truck , a taj truck ima samo zadnji pogon, vani palo i pada metar i pol snijega, pa mislim da možete zamisliti 😀 Ja ga nazovem, a on zaglavio u snijegu na svom parkingu 😀 :D. Cijelo ono vrijeme dok sam ja čekao, on se pokušavao izvući sa parkinga. Da je bar bio na svom parkirnom mjestu, nit vrit ni mimo nego baš u sredini prolaza hahaha
Kad mi je to rekao, ja se naravno odvalio smijat, jer je smiješno. Srećom je Bryan još bio sa mnom, pa smo on i ja na kraju išli pomoći Slavenu da se iščupa…hahaha. Nakon cijele te predstave, otišli smo do mog auta da vidimo što mu je. Nismo niš saznali, nego sam sljedeće jutro morao zvati mehaničare koji su srećom odmah next door. Par sati pregleda i dijagnoza je slijedeća: “otišla ti je pumpa za gorivo, popravak će koštati 800$, hočeš?” Rekoh, “jel može to što jeftinije, pa susjedi smo”. Počne momak(francuzić iz quebeca) zamuckivat, “joj pa Konrad je proveo pol sata vani na zimi da ga dofura u shop. pa za labour će im trebati 3,4h, plus nova pumpa”. Rekoh, ” sve ja to razumijem, ali jel može jeftinije?”…”ah,,,mmmmm, hmmm, možda mogu eventualno za 750$”. Jebo vas i auto i pumpa popravljate. Usput proklinjem i svoju firmu koja ima tolike idiote da nisu za ništa sposobni, šta god ih pitate. Kad njima treba nešto, prodali bi i vlastitu mamu samo da dobiju.  Evo samo mali primjer koji se dogodio na ljeto, imamo ogroman account sa renta-car kućom i budale nisu bile sposobne složiti popust. A ja, još uvijek imigrant, sa radnom dozvolom mogu bilo kojoj osobi na cesti srediti popust za bilo koju šajbu, samo kažem za frenda. Umjesto da plate 250, platit će 220 . Mogu naći ljudima i jeftinog mehaničara, koji će uzeti manje za labour nego bilo koji kanadski shop(obično to bude 80-110$/h). Mislim da im jednostavno nije u kulturi da se izbore za bolje, nego će platiti ono što im se nudi(osim svježih imigranata, koji će na sve načine pokušati dobiti jeftinije 😀 ). Budete to skužili kad budete uzimali tv, internet, telefon, kad odete malo u dućane i tak…a to je vjerojatno tak sve dok imaju love.

Što se tiče mog auta, kupio sam od frenda GMC Jimmy 4×4, 2002g i fakat nemam nikakvih problema osim te pumpe za gorivo, niti je on  imao problema. Na internetu su ljudi uglavnom zadovoljni, osim što im je svima boljka ta pumpa za gorivo. Tako da ako ikada budete imali u vidu Jimmya obavezno pitajte za pumpu za gorivo 😉
Također još jedna smiješna stvar. Otkad sam uzeo auto do možda prije koji mjesec imao sam “problem” u prednjem dijelu. Konstantno je nešto lupalo kod prednjeg desnog kotača. Mislio sam da su amortizeri, ležajevi ili šta god se nalazi tam otišli pa treba zamijeniti, još mi je hrpa ljudi rekla da je vjerojatno to u pitanju. Ja mlada generacija, pa za sve na google 🙂 . I nađem par foruma di je ekipa mijenjala pola auta, plaćala par tisuća dolara za popravke(shocks, suspension, joints, struts itd), da bi i dalje imali isto lupanje u prednjem dijelu.
I tak ja jedan dan iz dosade, guglam opet o tome i nađem jedan forum sa opisom situacije i videom. Čovjek kaže da je bio u ovlaštenom servisu, auto proveo par dana nisu ništa našli osim naplatili vrlo visoku cifru. I tako je on istraživao i pronašao ovo:

http://www.youtube.com/watch?v=97PUO-BDM0o

Dakle, hauba, onih par šarafa što drže haubu ispod stakla nisu imali spring washere(koji je prijevod na hrv nemam pojma) i to je konstantno proizvodilo tu buku kao da su amortizeri ili štošta drugo u tom dijelu otišli na vječna lovišta. Kaže momak, odite u Ronu, Home Depot, Canadian Tire ili di god možete kupiti te spring washere, koštat će vas 1.20$, stavite između tih šarafa koji drže haubu i probajte.
Ode Danči odmah do Rone, kupi spring washere, stavi ih…iiii čudo!!! Nema više lupanja haha. Kaže lik, ljudi su plaćali po tisuće dolara samo da to poprave, a “popravak” košta ne više od dolar i pol. Naravno, GMC servisi nisu to htjeli otkrivati niti govoriti ljudima jer su zarađivali jebenu lovu. Čak i dan danas ne bute našli baš tak jednostavno odgovor na internetu na to lupanje.
Kako god, evo to je taj magični GMC Jimmy, koji me služi zaista dobro i jako sam zahvalan frendu Vedranu koji je imao strpljenja dok ga nisam u potpunosti otplatio 😀

IMG_20121209_221746

No, dobro, ja o svemu osim o snijegu sa početka. Palo je nekih par centimetara, niš strašno za sad. Više su zapravo temperature ovdje koje šokiraju nego snijeg. Prošli tjedan je bilo dana kada se popelo do 10 stupnjeva, a jutro poslije je bilo -10. Voziš se gradom, gledaš i uživaš u jesenskim bojama i temperaturama i misliš si da kako je to moguće. Jučer 10, danas ujutro minus 10. Jučer sunce, lagani, topli povjetarac, a danas snijeg i vjetar koji reže. Inače, po statistikama Edmonton ima 141 dan u godini u kojima ima više od 1 cm snijega

http://www.livingin-canada.com/climate-edmonton.html

Ovako vam to izgleda jedan dan:

20131013_134709

a ovako drugi:

P1100032

P1100015

 

Opet sam se ja razvezao o pizdarijama. Dakle, možete pretpostavit da je moj sljedeći korak apliciranje za Permanent Residence. Trebao sam to davno napraviti, ali nije mi bilo tako jednostavno financijski kao što se čini. Kupio sam auto, preselio sam se u stan u kojem nismo imali ništa osim kreveta. Trebalo je platiti deposit kao i cijenu rente 1100$, pa sam onda imao popravak auta, pa smo krenuli od nule i kupili kuhinjski stol i stolce, kauč, stol za dnevni boravak, pa smo kupili printer, ipad, nove gume za auto, novi tv, pa mi je došao porez na naplatu(1100$), pa sam slao lovu u Hrvatsku, pa poseban alat za moje poslove sa strane, pa su bili njeni starci ovdje 😀 i tako unedogled. Uvijek neki troškovi. Nemojte misliti da se žalim, ali otkad sam curom nije to više isto kao kad ste sami(u financijskom smislu), tu vam je također i auto(koji košta). Puno ćete više stvari raditi, tj. puno ćete više novca trošiti kad imate auto nego da ga nemate. Uostalom vjerojatno se sjećate koliko sam love uspio uštediti kad sam bio solo i bez auta sa 12$/h nego sad kad imam curu, auto i duplu satnicu :D. Ne, nije mi loše niti kukam samo se opravdavam zašto još nisam aplicirao za PR 😆

Moj plan po zadnjem je bio da ona aplicira za PR, jer mi je bitnije nju riješiti sa šugavog posla, nego mene. Radi u restoranu Original Joe’s. Radila je u USA po najboljim hotelima i restoranima, kratko i u Meksiku, ima diplomu iz kulinarstva, platila je 2000$ nekoj agenciji u Torontu i našli su joj ovaj posao. Kuhar u tipičnom(mid-class) kanadskom restoranu za 13.75$/h, mislim da je počela sa manje(11$ ili tako nešto). Također radi sa budalama(uglavnom imigrantima Meksiko(lijeni), Filipini(radišni)) i jbg vezana je za njih kao i ja za ove. Kuha predobro, ima predobro iskustvo i stav za Chefa, ali jbg nema slobodne papire.
Prijavila se za engleski CELPIP test koji je prošla, tražila kriminalni rekord iz Kanade, USA i Meksika, čeka se par tjedana, ostalo je ispunjavanje formulara i skupljanje papira od poslodavca itd. Jučer je cijeli moj koncept pao u vodu, jer se kanadska vlada predomislila i maknula Cook zanimanje sa liste skilled zanimanja koji mogu aplicirati kroz Canadian Experience Class. Što znači da ne može aplicirati kroz CEC program sa svojim zanimanjem. Tako da niti će ona dobiti otvorenu radnu dozvolu sa uspješnom aplikacijom za PR, niti ću ja dobiti otvorenu na račun common-law-a.

http://www.cic.gc.ca/english/department/media/releases/2013/2013-11-08.asp?utm_source=media-centre-email&utm_medium=email-eng&utm_campaign=generic

Odmah sam jučer ujutro reko da nema više zajebancije. Prijavio sam se za engleski (CELPIP) test u siječnju. Sljedeći tjedan idem po kriminal rekord, svojima ću reći da mi pošalju kriminal rekord iz Zagreba, kopiju osobne i rodnog lista i ostalo je sve ovdje. Nadam se da ću do rezultata ispita(koji ću nadam se proći :D) skupiti sve papire i krajem siječnja imati moju aplikaciju u proceduri također sa aplikacijom za otvorenu radnu dozvolu, a onda će ona na račun common law-a aplicirati za otvorenu radnu dozvolu.
Također, u ovom trenu pokušavam isprintati sve papire za Alberta Immigration Nominee Program koji je također još jedna opcija za nju, ali prije ću ja zapaliti njihovu imigraciju nego otvoriti jebene dokumente sa njihove stranice.

Ima još puno avantura iza i ispred mene, ali mislim da je ovaj članak već predugačak pa ću u sljedećem napisati jesmo li što napravili sa AINP-om i štošta drugo. Stay tuned 😆

28 thoughts on “Život na sjeveru…10.11.2013

  1. Svaka čast za otkrivanje kvara… inače se bavim automobilima iz hobija tako da znam koja je to uzbuđenost kad otkriješ neki kvar koji u biti košta par kn/$ a tkz meštri uzimaju tisuće….

    No, gledaj sad i drugu stranu, imaš svoj auto, svoj namještaj i inventar, djevojku sa kojom si sretan, rješavate si papire… tako da nije sve u onim parama sa početka … jako velik napredak si napravio u godinu/dvije što u HR nemožeš ni za 10 puta toliko vremena…

    sretno denđele 😉

  2. bez puno mudrolije… sretno :p
    pisi cesce jer neki od nas kad ne rade, rado citaju blogove o kanadi i tak tim avanturama 😀

    • ma problem je u vremenu. ovaj članak sam počeo pisati 28.10…tak da neke rečenice iz njega ne prate baš vremensku pozadinu obzirom na objavljeni datum…a eto tek sam ga jučer uspio završit, jer sam napokon bio potpuno slobodan

  3. Evo da iskoristim priliku kad već u postu spominješ neke satnice. Računao sam sa nekim kalkulatorima za plaće, ali na svakome je drugačije ispalo. Kolika je stvarna neto satnica, ako je satnica 12$. Ako se dobro sjećam i ti si rekao da ti je u početku bila 12$, pa kolika je bila neto.
    I dali se da izgurat sa time, ako nema prekovremenih sati?

    • evo link di možeš izračunati:

      http://www.paymentevolution.ca/Payroll/Calculator

      stavio sam bi-weekly, jer meni plaćaju 1-og i 15-og…satnica 12$, stavio sam 44h tjedno(tak je meni), ovo tax, EI i CPP exempt ostavi NO, i total claim provincial i federal ne diraj i klikni calculate

      na kraju rezultat koji dobiješ je 880$ svaka dva tjedna…možeš s time ako si solo…nađeš sobu u kući 500-600$ sa svim režijama uključenim, bus 85 i telefon u početku recimo 30$…ostatak ti je za život ovdje…ne buš se razbacivao, ali buš imao…

      • Hvala za info…bas me interesiralo tvoje mišljenje s obzirom da si tamo već neko vrijeme…kažeš da imaš 44h tjedno, to je ok, jer u nekim oglasima vidim da ima od 35 – 40h, ovisi od firme do firme…, al zato brijem da malo gdje nema prekovremenih…

          • Ma ja sam ustvari više gledao za skladišta, jer u tome imam iskustva više od 6 godina….
            Jedino kaj sa tim poslom za sada nemožeš ostati… A najveći problem je što se na oglase javljam iz Hrvatske, pa to ide malo teže, jer neki izričito traže da se sa CV-om dođe kod njih osobno…, a i kad mi se neko javi to su sve gluposti (kao ne treba ti posao, možeš raditi i od kuće preko ebay-a, ako te interesira javi se , bla ,bla, bla). A i glupo mi je što na kijiji-u možeš u privitak staviti samo jedan dokument, jer kad stavim CV nemogu staviti i “Letter of Reference” koji imam od zadnjeg poslodavca 😦

            Usput sam vidio da i tvoji traže neke šljakere…

      • Bi-weekly nije isto sto i semi-monthly. Bi-weekly je kada isplata ide svaka dva tjedna, tocno odredjeni dan u tjednu (tipa, u srijedu, cetvrtak, petak, i tako svaka dva tjedna). Na taj nacin isplacuje se 26 placa u godini.
        Semi-monthly je kada se placa isplacuje u dva navrata mjesecno, na tocno definirane datume. U tom slucaju, isplacuje se 24 place u godini.
        Obracun poreza je nesto drugaciji u tom slucaju, simple math.

  4. ma možeš uvijek ostati, ako je firma dobra, ako si ti dobar naći će način 😉

    traži se ovdje puno skladištara, uglavnom je lova od 15$ pa na više. moja firma je također tražila, mislim da i dalje traže jer namjeravaju otvoriti skladište stakla, pa im trebaju bar dvojica, jednog već imamo, dvoje ili troje je bilo radilo neš pa ili su dali otkaz ili su ga dobili, većina firmi ti traži class 5 vozačku, ne priznaju internacionalnu

    ne sekiraj se, kad dođeš posao vezan za skladište buš našao u roku par dana…

    • Da ovo za class 5 vozačku sam skužio da traže, sa internacionalnom se možeš vozit valjda samo privatno, a što se tiče posla traže class 5, kao i dozvolu za viljuškar ili barem iskustvo, makar u većini slučajeva baš traže dozvolu.
      Vjerujem da kad si tamo, da se brže nađe posao jer na kijiji edmonton samo za skladišne poslove ima oko 600 oglasa, čak sam razmišljao da odletim turistički i probam nać nekog tko ima otvoren LMO ili ga može zatražiti, samo što je to ipak malo ekstemniji sport…
      Ako se ništa ne nađe prije, aplicirat ću za WH, pa ćemo vidjet….

  5. Vidim po slici s balkona da smo susjedi, i mislio sam si da je to taj parking na kojem se skupljaju klosari.Navnes se s vremenom na njih,kaj ne? 😉
    Ja sam isto u 102 ave, samo s druge strane whytea 🙂

  6. Zanimljiv blog,Zivim u Edmontonu 19 godina, a radim u FortMac-u. Zanimljivo je da sad u Kanadu dolaze i ljudi iz Zagreba, Sto bi moglo da znaci da tamo i nije bas sjajno.

    Savjet: gubis vrijeme u Edmontonu – trazi posao u FortMac za 20 dana mozes da zaradis 7000 za pocetak, kasnije to moze da bude i 15000. 20 dana u FtMac pa 10 Edmonton na odmor pa opet tako.http://www.fortmcmurrayonline.com/

Leave a comment