Hm…kako i gdje početi…od zadnjeg članka je prošlo 5 mjeseci koliko vidim…

U međuvremenu se mnogo stvari promijenilo, ali od tada nije bilo putovanja do hm…prošlog mjeseca i početka jednog životnog putovanja.
Što se dogodilo? Puno je razloga, najveći i najbitniji je možda faks(nedostatak motivacije hehe) pa hrvatska svakodnevica pa želja za avanturom, novim iskustvima, novom kulturom itd.

I eto me tako 8000km daleko od doma…u Edmontonu, u Kanadi.

Malo ću promijeniti ploču i tako neću pisati više o informacijama, akcijama i dogodovštinama iz Europe nego o životu na sjeveru, putovanju malo drugačijem i malo dužem od drugih…
Prijavio sam se prije par mjeseci na Working Holiday program za Kanadu, nedugo nakon što sam zajebao faks. Zajebao, ajde pregruba je to riječ. Jednostavno nisam prijavio niti izašao na dva vrlo bitna ispita, da sam položio upisao bih višu godinu i vjerojatno ostao u Hrvatskoj. Ali jbg, mlad sam ima vremena, a i kakav je student u Hrvatskoj koji ne studira najmanje 10g hehe.
Dao sam si malo oduška, pa zamrznuo godinu, predao sve papire i dobio radnu dozvolu na godinu dana da se konsolidiram u glavi, vratim i završim faks.

No međutim, ne bu to tako lako bilo, jer…

Ajmo ispočetka. Zašto Kanada i zašto pobogu Edmonton svi se pitaju?

Kanada, jedna od najrazvijenijih zemalja na svijetu sa vrlo jakim gospodarstvom, visokim životnim standardom, uređenim zdravstvenim i socijalnim sustavom, stopa kriminaliteta iznimno niska naspram južnih susjeda, druga najveća zemlja na svijetu, samo 30 milijuna stanovnika. Dobro, pikirao sam ja i USA, ali mi je bilo malo 5mj, toliko bih naime dobio vizu(studentsku) i radnu dozvolu, a i neke stvari su ipak puno sređenije u Kanadi.

Edmonton, prema (mojim) istraživanjima, jedan od najrazvijenijih gradova u Kanadi, da, smješten u pm, ali sa ogromnom potražnjom za radnom snagom, širokim izborom poslova itd.. Planirao sam u Toronto, ali omjer ponuda radnih mjesta-broj stanovnika bio je debelo na strani Edmontona, a i ono što sam pronašao na internetu išlo je u prilog Edmontonu. Ukratko su mi rekli, ako dolaziš zbog posla Edmonton je grad za tebe. Avio karta do Edmontona stajala je isto kao i ona do Toronta. I tako eto mene ljeta gospodnjeg 2011g. u gradu Edmontonu.

Kartu sam kupio mjesec, mjesec i pol prije preko www.airtransat.ca, oni su nekakva čarter kompanija, ali imaju određen broj mjesta u slobodnoj prodaji na internetu. Koštala je samo 210eur, jedan smjer, iz London Gatwicka. Povratnu nisam htio kupovati jer neznam kad, a niti odakle ću se vratiti. Do Londona sam letio sa Croatiom Airlines, Easyjet je tih dana imao problema sa serverom, a i cijena karte sa prtljagom i provizijom na karticu je bila jednaka onoj od CA= 500kn.
Što je tu je, ide se zaradit lova pa se može ići i Star Alliance kompanijama😀

Između letova imao sam nešto više od 20h vremena, prilika za još jedno bauljanje po Londonu. Let za Kanadu je bio ranojutarnji pa mi se nije isplatilo uzimati hostel/hotel, nego sam odlučio po treći put “prespavati” na aerodromu. Naravno, bila je to muka samo takva, jer su cijelu noć imali nekakve radove u vidu bušenja, brušenja, kopanja u južnom terminalu(u kojem sam ja bio naravno).
Maloprije dolaska na aerodrom, još uvijek u Londonu ulazim u Easybus za aerodrom, pokazujem kartu vozaču, a on na hrvatskom, tj. balkanskom “-ooo gospodine D…. odakle ste vi?” Naravno ništa mi nije jasno, sjedam i vozimo se. I tak on započinje priču na našem…prvo sam pomislio da je iz Makedonije, Albanije ili Kosova, prema naglasku.
Zove se Tim Walker, odmah je pokazao osobnu da vidim da ne mulja hehe, englez je. Hrvatski je naučio tijekom 90tih kada je vozio bus na relaciji London-Zagreb ili London-Hrvatska. Sad trenutno živi u Londonu u blizini Wembleya, nedavno je kupio kuću i kaže da život u Londonu nije loš, ali može i bolje.
Naravno dotaknuli smo se i zarade, zaradi mjesečno 2000funti, radi 5 dana tjedno. Zaradi još dodatno na extra putnicima koji umjesto da kupe kartu, njemu daju lovu i on ih poveze do grada. Ipak nema muljanja samo na Balkanu hehe
Ta linija mu je bila zadnja u smjeni, nakon toga pravac doma. Prije rastanka povezao nas je do obližnjeg McDonaldsa i tu smo ubili koji sat s njim uz besplatan Big Mac Meal hehe. Zapravo nam je to njegova firma platila. Tak da smo otplatili 8 funti koje smo dali za povratnu kartu London-Gatwick😀 …Uglavnom zanimljiv lik, da smo imali vremena, odveo bi nas van i pokazao noćni život, bez obzira šta je imao prek 35g hehe. Drugi put ako se sretnemo.

Ostalo je još samo par sati do leta za Kanadu, nastavak slijedi…

Evo i par sličica iz Londona…

-londonska bubamara

-londonska vjeverica

-londonski labud

Eto, to je to…ostalo mi se ne da stavljat jer je ionako sve već viđeno😆

Comments
  1. Anonymous says:

    Što reći – umjesto da se vani družim i provodim quality time, ja čitam tvoje dogodovštine🙂
    Svaka ti čast! Ja isto planiram u bijeli svijet, ne znam još gdje, ali sigurno prije moje tridesete😀

    Jedino me muči jedna stvar – vama muškima je nekako lakše, mislim da smo mi žene već u samom startu hendikepirane pri traženju posla pa me to malo obeshrabljuje ali adje…gdje ima volje i ma i mogućnosti😀

  2. tea says:

    Istraživaču, također imam veliku razliku između letova i planiram po prvi puta prespavati na aerodromu (Gatwick) pa me zanima kuda sa prtljagom??? Jel imaju one tzv. lockere za prtljagu ili neku drugu sličnu uslugu?? Hvala na odgovoru…

  3. kein says:

    ej majstore ajde ako nije frka daj molimte dodaj me an facebook da se malo cujemo jer i ja se spremam u kandau sad usjoro pa bilo bi dobro da malo mi neko savjetuje neke sitnice koje su mi mozda promakle…na facebook me dodaj ako nije frka Leon Repić

  4. Pročitao sam sve postove iz serije ‘Život na sjeveru’ i bome dobro si izabrao svoju radnu destinaciju.

    Lijepo je vidjeti, sada nakon 7 mjeseci, da si se dobro snašao i da ti se Kanada uvukla pod kožu.

  5. goran says:

    ajme oprosti ja ko padobranac xD samo me zanima povratnu kartu ne treba uzest odmah ? nije obavezno ???? hvala

  6. LJubo says:

    Hteo sam da vas pitam vezano za let sa Air Transat. Kakva je bila usluga, sedišta, mesta za noge itd.. Hvala Vam na blogu i vremenu koji ste posvetili da opišete život u Kanadi. Veoma je bio informativan i koristan posebno za mene. Dosta se dočarali realan život jer kada pričam sa nekima koji su otišli tamo 90tih dobijam dosta različite priče a i odvračaju me od Kanade. Nije to sa evropljanje drugačije je to itd..

  7. istrazivac says:

    pozdrav, hvala…

    da postoji neka jednako jeftina alternativa rekao bih da nikad ne letite sa njima…ali kako jeftinijih nema, ok su i oni🙂

    za sad sam dvaput letio i oba puta sam čekao dva sata da poletimo…jedan sat smo čekali na departuru dok oni to sve pripreme, a drugi sat smo čekali u avionu radi “tehničkih problema”…iako zapravo mislim da smo čekali sve skupa i više od ta dva sata…
    mjesta za noge ima kao i u prosječnom busu na balkanu…znači nema ga, a sjedišta su kao i u busu, ništa previše udobno🙂

    uglavnom, meni je to 8h čiste muke…ali bržeg i udobnijeg izbora nema

Leave a Reply

